Met BMWUnited.nl naar de Autoshow in Essen.
Ga naar de foto's van de Engelse auto's
Ga naar de foto's van de Amerikanen
Ga naar de foto's van de Italiaanse auto's
Ga naar de foto's van de overige Duitse auto's
Ga naar de foto's van de Japanse auto's
Ga naar de foto's van de dames
De BMW´s:
Allereerst de auto die BMW van de ondergang redde, de Isetta.
Een BMW Z8 Individual (E52). Deze auto in een geel / grijze combinatie met een volleren nappa creme interieur heeft slechts 48.000 kilometer op de teller. Hij is op de show te koop voor de prijs van € 136.000,-.

Een B6 van Alpina, gebasseerd op de 650i (E64). Deze prachtige cabrio heeft een vermogen van 500 pk en een koppel van maar liefst 700Nm. Hiermee kan een topsnelheid van 310 km/u worden gehaald.
Het eerste type Z4 (E85).
Op de motorkap van een BMW M3 (E36) stond een M motor gepaintbrushed.
Een BMW 5 serie uit de E39 serie met een neus van een nieuwer model, van de E60.
Voorzien van de nodige speakers.
Een 3 serie uit de E36 serie met koplampen van de E39.
De Z4 (E85) getuned door Rieger.

Een M3 (E92) die een speciale laklaag heeft gekregen.
Ze hebben de motor afdekking ook meegespoten.
Op de Vredestein stand stond een nieuwe 5 serie (F10) getuned door Kelleners Sport.

Uitlaat fabrikant Akrapovic had een M3 (E92) voorzien van een volledig uitlaatsysteem.


Dan de stand van AC Schnitzer.
De nieuwe X3 (F25).
De nieuwe Z4 (E89).
En de nieuwe 5 serie touring (F11)

Een oudere 3 serie (E36) voorzien van een supercharger.
Een 5 serie (E28).
In de hal met de expositie "Fahrkultur Ruhr" een legendarische BMW. Namelijk een 3.0 CSL (E9).


Wat een auto! Dit exemplaar heeft een M30 motor van 3600 cc met een vermogen van 270 pk.
Een Isetta in politie kleuren.
De X6 (E71) getuned door Hamann.
Weer een M3 (E92).
Een gepimpte 3 serie (E36?).



Een Hamann getunede eerste serie X5 (E53).
En hij is gewoon te koop.
De nieuwe Z4 (E89) getuned met een vermogen van maar liefst 401 pk.
BMW heeft van de E46 een M3 CSL gemaakt. Deze heeft destijds een ronderecord gezet op de Nürburgring Nordschleife. De tijd en het circuit staan op de motorkap.
Naast veel BMW's was ook Mercedes ruim vertegenwoordigt. Erg veel klassiekers ook. Het begon met een erg nette SL pagode.
Bij heel veel auto's lag er een spiegel onder zodat je de onderkant van het motorblok kon zien.
Hier een Mercedes 500K uit 1935.

Eén van de vele Mercedes 300 SL Gullwing's. Prachtige auto!
Wat een mooi interieur.
Een zwarte.
De nieuwe SLC.
En de CL?
Ook Mercedes experimenteert met electro auto's. Hier een prototype.
Mercedes had zelf enkele van hun meest legendarische sportauto's ter beschikking gesteld. De SLR.
SLS AMG
CLK-GTR
C111 (prototype)
C112
De Gullwing
Carlsonn had ook wat Mercedesen meegenomen.

Een S in een aparte kleurstelling.

In de "Fahrkultur Ruhr" hal sond ook een dikke Mercedes.
Deze CLK AMG is voorzien van een 6.2 liter AMG motor.
Ook de SLR McLaren Edition mocht niet ontbreken.
Een SLS van Brabus.
En ook Brabus stop dikke motoren in minder grote auto's. Dit is een nieuwe C klasse voorzien van een V12.
Een S klasse...
...van Brabus.
Een prachtige DTM klassieker, de 190 Evo.
Dan een paar Audi's. Waaronder de A1.
De immer imposante R8.
Een A1, een TT en een bijna Audi, de VW Sirocco.
De schokbrekerfabrikant Bilstein had een fraaie R8 op de stand staan.
Een Audi 100 Coupe.
En de topper van toen, de oer Quattro.
Ook in Engeland maken ze erg mooie auto's. Zowel vroeger als nu. getuige deze oude Bentley.
Maar van de nieuwe ben ik ook niet vies.
Jaguar heeft ook veel moois gemaakt, waaronder deze E-type.
Er stond ook een Jaguar XK140 DHC.
Hoe maak je een Bentley Continental nog dikker?
Bij SuperSport weten ze het!
Op de stand van Vredestein stond een door Arden getunede Range Rover..
Erg imposant.
Maar deze Aston Martin is ook niet verkeerd.
Tuner Startech had ook een fraaie Range Rover.
Van binnen ook verschrikkelijk luxe.
Op de stand van ADAC stond een heel oud race exemplaar van MG.
Aan de andere kant van de grote plas worden ook auto's gemaakt. Zoals deze prachtige Ford GT40, de nieuwe.
Chevrolet Corvette.
In gezelschap van zijn voorgangers.
Ook voor de gepimpte Amerikanen was ruimte.
Hier de hydrolische installatie...
...van deze auto,
De nieuwe Ford Mustang blijft een imposante verschijning. Deze had blauwe flitsers achter de grill.
De nieuwe Chevrolet Camaro stond er meerdere malen.
En nog eentje, met een "KITT Scanner".
Weer een oudere Chevrolet Corvette.
Erg mooi zo in het zwart.
In het wit is de Chevrolet Camaro ook erg mooi.
In de VS worden ook erg dikke 4 x 4's gebouwd. Dodge weet hoe het moet.
Ook waren er oude muscle cars. Zoals deze Ford Torino.
En deze prachtige Pontiac.
Nog een Pontiac
Ook waren er veel hot rod's.


In de oldtimer hal stond deze in nieuwstaat verkerende Ford Mustang.
Een DeLorean.
De enige echte Hummer.
Weer een prachtige Chevrolet Corvette.
Bekend van de film "Gone in 60 seconds", de Shelby Mustang GT 500 "Eleanor".
Ook erg mooi, een Plymouth Barracuda met een 340 cu motor.
Oranje boven! Een nieuwe Chevrolet camaro met Lambo Style deuren.
Dan de Porsche's. Hier een 935 Group 5.
Nog een race exemplaar.
Een prachtige klassieke 911.
Eentje voor lange afstands races.
Een race uitvoering van de Panamera
Een getunede Porsche, de Speed 9.
En een andere getunde Porsche, een GT9R.
Ook Italië was vertegenwoordigd. Hier een race (DTM) Alfa Romeo 155.
Een Maserati Ghibli.
Volgens het opschrift op het raam een prototype en van de eerste eigenaar. Slechts 13.000 mile op de teller. Deze auto was een cadeau voor de Maserati importeur in California. Voor € 100.000,- mag deze fraaie bolide van eigenaar wisselen.
Ook stond er een zeer oude Alfa Romeo.
En waar zou dit fraaie blok van zijn?
Deze mooie blauwe Lamborghini Miura.
Ook de hoekige Lamborghini Countach was van de partij.
Een nieuwe Maserati GranTourismo
Met een groene sticker.
Van binnen is de Countach ook erg mooi.
Wat een mooi jaren 80 design is het toch.
Maar Lamborghini maakt nog steeds mooie auto's. Hier een Murcielago
Op de stand van H&R stond een speciale Lamborghini Gallardo.
Hij leek wel aan elkaar gezet met popnagels.
Naast BMW, Mercedes en Porsche waren er ook andere Duitsers. En daar schaar ik Ford ook onder. Zoals deze Fiësta.
Bij heel veel auto's lag er een spiegel onder zodat je de onderkant van het motorblok kon zien.
En een Ford Focus.
Of deze Opel Astra OPC.
Een race Ford Capri.
Op de stand van Bilstein stond ook oude Ford.
Een zwarte.
Eigenlijk niet helemaal Duits, maar ook weer niet Engels.
Maar wel erg snel! Goed voor 377 pk en een top van 283 kilometer per uur!
Speed-Box had voor de gelegenheid een zeer aparte Smart van stal gehaald..
In de oldtimer hal stond een erg mooie VW Transporter.
H&R had naast de Lamborghini ook een VW Golf I.
Tuner DBilas had voor diverse Opels turbo setjes. Deze Ecotec had 160 pk.
De Duitse politie was ook aanwezig.
Brabus had een aantal getunede Smartjes.
Erg luxe, met leren dashboard en bekleding
Er waren ook enkele Japanse auto's. Zoals deze zwaar getunede Subaru Impreza.
En deze nog zwaarder getunede Mitsubishi Lancer Evolution.
Of deze Nissan Skyline GTR R35.
De CRX opvolger CR-Z mocht ook niet ontbreken.
En een Nissan Skyline GTR R33.
Dan de foto's die niet direct in één van de voorgaande categoriën past. Deze Bugati EB110. Inderdaad, de voorloper van de Veyron.
Een Amphibi auto.
Met de benzinetank voorin.
Hyundai heeft de Genesis Coupe.
Hier de hydrolische installatie...
Ook van binnen erg netjes.
Op de stand van Autobau stond dit voertuig. Een Sbarro Autobau. Deze auto wordt aangedreven door een Ferrari V12 met 500 pk.
Je moet er van houden.
In dezelfde categorie was er ook een Veritas RSIII.
Deze auto heeft een BMW M5 V10 uit de 5 serie (E60) met 600 pk.
De KTM Crossbow stond er ook.
Naast auto's ook erg veel accesoires.
En modelauto's.
Op de stand van een chiptuner DTE Systems stond een 4 cilinder turbo blok ter display.
Ook was er aandacht voor velgen en remmen en dergelijke. Deze Ferrari had wel erg grote schijven.
Net als deze BMW Z4.
Dit kan dus ook onder de auto.
Net als deze schattige velgjes. 14" maar liefst!
Naast alle auto's was er ook ruimte voor motoren. Zoals deze BMW zijspan.
En deze BMW's.
Een erg dikke custom bike.
Suzuki had een eigen stand. Daar stond deze Intruder M1800R.
Echt waar, een 1800 cc motor. Maar het kan gekker.
Een stand met de meest uiteenlopende modellen. Van oud tot nieuw, van race tot chopper.
En een stand met erg veel customs.
Nieuwe pizza motor?
Een rijtje oude racers.
Mooie customs.
Zoals ik al zei, het kan gekker. Een V12 uit een Aston Martin.
Eigenbouw en te koop. Een blok uit een Aston Martin DB7. 680 kilo, 6 liter motor, 425 pk en een top van boven de 300 kilometer per uur. Bieden vanaf € 98.000,-.
En een erg leuke tekst op de zijkant.
Maserati heeft ook motoren gemaakt.
Op een autoshow mogen de dames niet ontbreken.
De plakplaatjes waren echt plakplaatjes.
Je zou er bijna je auto voor laten wrappen.
Deze dame had een fotoshoot.
Daarnaast had ze grote moeite om haar "kwaliteiten" in bedwang te houden.
En dat was het dan.