Sharknose meeting 24-05-2014, Rijnhal Arnhem.

Ook dit jaar was er weer een Sharknose meeting. Zowel binnen als buiten was er plaats voor de diverse Sharknose modellen van BMW. Eerst maar even naar binnen. Daar stond onder andere deze mooie E24.

De mooie Alpina B7 Turbo mag er ook zijn. Volgens mij staat hij er ieder jaar.

Deze Noorse deelnemer kwam met een schitterende E28 M5.

De kleur is volgens het bijbehorende certificaat "Minerva blue metallic".

Dit is een mooi gezicht, de 7, 6, 5 en 3 op een rij.

Achter de auto's stonden diverse verkopers van onderdelen.

Daniel (lid van meerdere BMW fora) was er niet alleen als standhouder maar had zijn E23 730d ook meegenomen.

Deze E21 is een erg net (gepoetst) exemplaar.

Ook onder de motorkap.

En daar kunnen sommigen nog wat van leren helaas.

Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht in de hal. e onderstaan de E21 daarintegen wel weer.

Onder deze motorkap zit een "kadootje".

Een andere motor dan gebruikelijk. Een M106 uit een 745i.

De man die destijds verntwoordelijk was voor de handbakombouw van mijn E23 745i was er met zijn schitterende E21.

Een plaatje, deze 320i.

Maar er stond meer moois.

Niet alles even origineel, maar niet minder mooi.

Met een //M blok wil deze vast wel vooruit.

Ik weet niet of het een echte is, maar het is wel een erg mooi exemplaar, deze E21 Alpina.

Ook deze E21 was iets minder origineel.

Ook deze had een //M blok.

Mooie E28 Alpina. Ook hiervan weet ik niet of het een echte is.

Vroeger werd er ook geraced met BMW's.

Deze 3.0 CSL werd gereden door Dieter Quester en Toine Hezemans.

Een E21 Baur in Alpina "kleuren".

E28 expert Ivo Christov had naast veel onderdelen en wat auto's voor de verkoop ook zijn 540d meegenomen.

Schitterend project!

En ook dit kan ik wel waarderen.

En als je dan een tijdje rondloopt dan rijdt er nog wat nieuws binnen. Deze schitterende 2002 Turbo bijvoorbeeld.

Dan nog wat overzichtsfoto's.

En op naar buiten. Eerst de E9.

Deze kleur is echt fantastisch op zo'n auto.

Net als het interieur.

De E10.

Ook niet een gigantische opkomst, maar daarom niet minder leuk.

De E12 was er ook.

Dan de E21. Ieder jaar komen de 3 serie eigenaren weer in grote getalen naar dit schitterende evenement.

Ze staan er in diverse kleuren en motoriseringen.

Zoals deze Alpina.

Ook buiten stonden aangepaste E21ers.

Deze Engelsman had ook een //M blok in zijn E21 gemonteerd.

Lekker origineel is ook mooi.

Vooral met ee tijdscorrecte kleurstelling.

Als dit Schilfgrun is, dan had ik deze kleur op een 730 uit 1977, een echte kikker kleur.

En dat vond de bestuurster van deze auto ook.

Best veel E21 ers.

Maar ook de E23 was aanweizg in grote getale.

Ook hier weer diverse kleuren en uitvoeringen.

Op het verkoopplein stomd een 745i uit 1980 te koop.

Alleen wel met een M106 in plaats van een M102.

Inclusief de bijbehorende "sport"automaat.

Buiten stonden ook meerdere E24 ers.

Het bljven schitterende auto's.

Buiten stond ook een Alpina B7 turbo.

De tellerbak ging tot 300, ik ga er van uit dat het een echte is.

Er stond ook nog een mooie M635CSi.

Met een mooi schoon blok.

Last but not least, de E28.

Ook van de E28 zijn er Alpina's.

Maar er zijn ook mensen die er een hele andere visie op na houden.

Sommigen vinden het mooi, anderen niet. Ik kan het wel waarderen.

Tsja, wat moet je nu vinden van zo'n sticker? Eigenlijk is het gewoon een onderdeel van het Duitse leger, maar het klinkt wel een beetje fout.

E28 forumlid Alwin was er met zijn 530d.

Het M57 blok ligt er netjes in.

En de buizen zijn een waar kunstwerk.

Alwin was niet het enige E28 forumlid met een drifter. Crisisz (?) was er met zijn 540i.

En als laatste, de M5 van Offenga.